15 серпня 2019, 15:15
Рекрутинг від служби зайнятості: реальні переваги для роботодавців
Останнім часом в українській мові з’являється багато запозичених слів, які не тільки складні у вимові, а й не зрозумілі за значенням. Наприклад, «рекрутинг» і похідні від нього «рекрутер», «рекрутинговий».
Ці поняття напряму пов’язані з пошуком і підбором персоналу. Але як розібратись в нюансах рекрутингових послуг, що пропонують численні агентства? І які переваги має рекрутинг від державної служби зайнятості?
Підбір персоналу як такий з’явився ще до нашої ери в епоху рабовласників. У вельмож були спеціально навчені слуги, до обов’язків яких входив відбір найбільш сильних і здорових рабів. При цьому оцінювався не лише зовнішній вигляд, а й набуті навички роботи.
Рекрутинг, як індустрія, почав розвиватись в середині 19 сторіччя в період промислових революцій. Заводам і фабрикам потрібно було багато працівників. Це спричинило появу численних приватних фірм, що займались підбором персоналу за винагороду роботодавця.
У часи СРСР планова економіка знехтувала значенням рекрутингу в регулюванні питань зайнятості населення. Працівників на робочі місця направляла сама держава шляхом рознарядки. Такий підхід був подібний до лотереї: керівник не мав жодної уяви про те, чи підійде йому співробітник і як ним керувати. Вимоги роботодавця до кандидата нікого не цікавили, рівно як і особисті побажання працівника до майбутнього місця роботи. Тому рекрутинг як вид діяльності на пострадянській території почав розвиватися тільки після 1991 року.
Що розуміють під рекрутингом зараз?
Рекру́тинг (від фр. recruit – «набирати», «вербувати») = підбір персоналу в штат організації. Підбір персоналу в свою чергу передбачає пошук кандидатів + їх відбір + мотивація до роботи саме на цьому робочому місці (посаді).
Рекрутер – людина, яка займається пошуком і відбором працівників. До його безпосередніх функцій можна віднести:
Як видно визначення поняття «рекрутер» просте, а ось функцій у нього хоч відбавляй. Адже підбір персоналу досить складний процес. Від його якості залежить успіх будь-якого бізнесу. Дуже важливо не помилитись у виборі, щоб потрібні люди опинились на потрібних місцях.
У багатьох маленьких компаніях, а подекуди і не маленьких, підбір працівників здійснюють або начальники підрозділів, або навіть самі власники. Але яка вірогідність ефективності такого рекрутингу? Напевно, що не висока. Вони не мають необхідних ресурсів для якісного підбору персоналу: компетенції (знань і досвіду пошуку й відбору кандидатів), часу (адже потрібно займатись паралельно з рекрутингом своїми безпосередніми обов’язками), бази даних кандидатів (на її формування знову ж таки потрібен час і знання про канали пошуку).
Безперечно є свої плюси в самостійному рекрутингу, такі як:
Але якщо для компанії важливо швидко і якісно закрити вакансію чи набрати одночасно велику кількість працівників, а свої рекрутери в штаті відсутні, то все говорить за доцільність звернення до послуг рекрутингових агентств. Це дозволить керівнику підприємства чи підрозділу не витрачати час на «невідповідних» кандидатів, а займатися вирішенням стратегічних бізнес-завдань. Швидкість підбору персоналу в середньому збільшується в 2 рази. Перш за все через наявність в рекрутингового агентства потужної бази резюме, багатого досвіду в справі пошуку і підбору персоналу різного рівня.
А якщо компанія не хоче афішувати відомості про свої вакансії через свої канали, наприклад у випадку пошуку заміни певного фахівця, звернення до зовнішніх рекрутерів є найкращим способом задоволення кадрових потреб.
Крім економії часу доречно згадати і про економію коштів. Особливо коли мова йде про рекрутингові послуги Державної служби зайнятості. Можна заперечити, що якісні послуги не можуть бути безоплатними. Як аргумент: кожен роботодавець вже заплатив за них сплачуючи податки. Тож вправі скористатися тими благами, на які має право згідно з законодавством як добросовісний громадянин, підприємець, роботодавець. А щодо якості послуг служби зайнятості в пошуку й підбору персоналу варто зазначити таке:
Зокрема в Полтавському обласному центрі зайнятості вже напрацьований подібний досвід підбору персоналу. Так вакансії роботодавців нашого регіону укомплектовуються працівниками з сусідніх областей чи навпаки. Чи роботодавцю, який має виробничі потужності в одному районі області, фахівці обласної служби зайнятості, укомплектували вакансії працівниками з найближчих районів.
Володіючи такими ресурсами, державна служба зайнятості має безперечні переваги для роботодавців, що потребують персонал для впровадження і розвитку свого бізнесу.
Матеріал підготовлений відділом інформаційної роботи Полтавського обласного центру зайнятості
Підпишіться, щоб отримувати листи.