29 січня 2020, 13:41
Полтавські заклади профтехосвіти можуть стати центрами досконалості чи відкрити навчально-практичні центри
У Полтавській області в межах робочого візиту перебувають заступник Міністра освіти і науки України Петро Коржевський та гендиректор директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік. На меті – відвідання трьох потужних закладів у Решетилівці, Кременчуці та Гадячі й зустріч із керівниками закладів професійної та фахової передвищої освіти в рамках реформування галузі.
Свій візит посадовці почали зі знайомства з головою облдержадміністрації Олегом Синєгубовим та його профільними заступниками. Петро Коржеський розповів, якою в міністерстві бачать систему професійно-технічної освіти та ознайомив із проєктами, в яких можуть взяти участь полтавські заклади, щоб підняти рівень знань та навичок випускників училищ, технікумів і коледжів.
«Наша мета – зробити в Україні єдину систему професійної освіти, яка буде сучасною і фаховою, за рахунок об’єднання професійно-технічної і фахової передвищої освіти, – розповів заступник Міністра освіти і науки України Петро Коржевський. – Для цього проведемо аудит у 5 пілотних закладах, щоб на кінець березня мати повну картину по структурі, контингенту, функціоналу, запиту професій на ринку праці. Система професійної освіти має бути спроможною, бо згодом фінансуватиметься з обласних бюджетів, і головне – привабливою для учнів і корисною для роботодавців. Усі ми хочемо, щоб нам у перукарні зробили гарну зачіску чи виконали в квартирі бездоганний ремонт. А це все і є професійна освіта, а не вища. Україні потрібні кваліфіковані робітничі кадри».
Голова облдержадміністрації Олег Синєгубов нещодавно зустрівся із Міністром освіти і науки України Ганною Новосад і обговорив систему професійної освіти регіону.
«У нас є свої пропозиції та концепції щодо реформування і розвитку галузі, – повідомив очільник області. – Є ліцеї, які надають потрібні професії, є яскраві та перспективні заклади, але, на жаль, є й малокомплектні училища. Наприклад, у Решетилівському художньому ліцеї навчається 85 учнів, а ліцензійний набір має бути 200. Ми їм запропонували розширити свої горизонти і почати випускати молодших бакалаврів, щоб у дітей була мотивація туди йти на навчання».
Як вихід Петро Коржевський запропонував художньому ліцею за рахунок нової затребуваної спеціальності виконати вимоги по набору, але зберегти колорит.
«Заклади, які випускають автентичні й унікальні для регіону кадри, мають залишитися», – резюмував він.
Також Петро Коржевський розповів про нові можливості для потужних закладів професійної освіти, які можуть стати центрами досконалості в регіоні чи відкрити на базі навчально-практичний центр.
«Полтавська область потрапила до переліку пілотних областей за програмою EU4Skills й може відібрати три показові заклади для створення Центру професійної досконалості й отримати фінансову підтримку за програмою ЄС,
закупити нове обладнання, підвищити кваліфікацію майстрів та викладачів, розробити нові навчальні програми і швидко випускати кадри відповідно до затребуваних у регіоні професій чи, наприклад, постачати працівників для конкретного інвестора, що будує нове підприємство в області».
Детально з умовами програми EU4Skills можна ознайомитися за посиланням (https://mon.gov.ua/ua/tag/eu4skills).
Також у 2020 році МОН змінив принцип розподілу коштів для відкриття навчально-практичних центрів у закладах профосвіти. Тепер вони мають підтвердити готовність до інвестицій, а також довести їх необхідність.
У бюджеті на створення навчально-практичних центрів закладено 259 мільйонів гривень. Заклади, які виявлять бажання відкрити центр за певною професією, подаватимуть до МОН заявки та докладний опис майбутнього навчально-практичного центру. Під час відбору враховуватиметься наявна матеріально-технічна база, досвід співпраці з бізнесом, кількість учнів та інше. У такий спосіб ПТУ зможуть оновити базу або докупити обладнання, якого бракує для якіснішої роботи.
Підпишіться, щоб отримувати листи.