• Перейти до основного вмісту
arrow
Головна
Новини

Ганна Новосад: До 12 березня вчителі обиратимуть, які підручники для 3-х класів друкуватимуть за держкошти — від зловживань захищатимуть освітній омбудсмен і МОН

25 лютого 2020, 12:52

  • Пресслужба ОДА
5E53ecabf31cb991023509 1

Ганна Новосад: До 12 березня вчителі обиратимуть, які підручники для 3-х класів друкуватимуть за держкошти — від зловживань захищатимуть освітній омбудсмен і МОН

Ганна Новосад: До 12 березня вчителі обиратимуть, які підручники для 3-х класів друкуватимуть за держкошти — від зловживань захищатимуть освітній омбудсмен і МОН

 

До 12 березня триватиме відбір підручників, які друкуватимуться цьогоріч для 3-х класів за державні кошти. Щоб вберегти вчителів від тиску директорів та управлінь/департаментів освіти, працюватиме “гаряча лінія”. Про це під час пресконференції розповіла Міністр освіти і науки України Ганна Новосад.

Так, вчителі можуть поскаржитися на тиск під час відбору підручника за телефоном 044-248-17-50.

Або освітньому омбудсмену за номерами: +380 44 406-72-34, +380 95 143-87-26. Педагоги також можуть написати скаргу на поштову скриньку служби освітнього омбудсмена: [email protected] .

“Попередні роки, коли МОН тільки впровадило систему відбору підручників учителями, з’являлись непоодинокі сигнали, що на вчителів тиснуть директори та управління освіти. Це неприпустимо. Саме тому цього року ми об’єднуємо зусилля МОН, ІМЗО та освітнього омбудсмена для боротьби з цим явищем. Цьогоріч діятиме «гаряча лінія», яка супроводжує конкурсний відбір підручників. Вона співпрацюватиме зі Службою освітнього омбудсмена.  Безпосередньо Сергій Горбачов, освітній омбудсмен, прийматиме та реагуватиме на скарги, координуватиме дії Інституту модернізації змісту освіти, який у випадку скарги може піддати сумніву сформовану заявку від школи, а також МОН, яке може оперативно реагувати на прояви тиску”, —  відзначила Ганна Новосад.

Освітній омбудсмен додав, що вже готовий приймати та оперативно реагувати на звернення вчителів.

“Хороший підручник — це право кожного вчителя та кожної дитини. Зараз у нас із реалізацією цього права є певні проблеми. І ми будемо над цим системно працювати. І, безумовно, для цього ми маємо захистити вибір учителя. Тож упродовж періоду від сьогодні і до 12 березня ця тема буде топпріоритетом для моєї служби. За підсумками також сформуємо звіт та представимо його громадськості”, —  відзначив Сергій Горбачов.

Загалом процес відбору вчителями підручників відбуватиметься за таким алгоритмом:

  • ознайомлення з підручниками, обговорення на методоб’єднаннях;
  • затвердження рішення вчителів педагогічною радою закладу;
  • заповнення школою форми щодо результатів відбору підручників  у ДІСО (Державна інформаційна система освіти), яка автоматично надсилає інформацію ІМЗО та МОН.

Остаточні результати вибору кожного закладу освіти оприлюднять у модулі «Прозорий вибір підручників» (pvp.diso.gov.ua).  

Для забезпечення прозорості вибору підручників роздруківку з ДІСО, а також рішення педради обов’язково оприлюднять на сайтах закладів загальної середньої освіти. Результати вибору також узагальнюватимуться і обласними органами управління освітою. Отже, вивірена статистика «замовлення» стане підставою для формування тиражів на видання підручників.

Костянтин Трушковський, новопризначений очільник ІМЗО, розповів, що відбір підручників учителями —  це другий і останній етап відбору до друку. Йому передує експерна оцінка, яку цьогоріч здійснювало більше двохсот експертів. Загалом, за її результатами, вчителі зараз мають можливість обирати з 72 назв підручників для 3 класів.

“Цього року система експертизи та добору підручників зазнала суттєвих змін. Зокрема, перед стартом першого етапу, ми навчали експертів,  крім того, сама експертиза була платною, а вимоги до підручників стали дещо чіткішими. Ми зараз бачимо, що загалом рівень тих матеріалів, що подали цього року на експертизу, зросло. Очевидно, що видавці стали серйозніше ставитися до того, в якому стані вони подають матеріали на експертизу. Хоча,звісно, є ще багато речей, які в експертизі треба покращувати”, —  підкреслив очільник ІМЗО.

Так, у 2020 році через діяльність апеляційних комісій старого формату майже 11 назв підручників, які отримали негативний експертний висновок, однаково були допущені до наступного етапу.

Ганна Новосад відзначила, комплексно вирішити цю ситуацію можливо лише повністю перезавантаживши усі процеси та інституції, передавши експертизу підручників новоствореній установі  —  Українському інституту розвитку освіти.

“УІРО вже восени  розпочне експертизу підручників для 4-х класів. Завдяки змінам до нормативних актів ми вже зможемо працювати за новими, більш видовженими процедурами. Окрім цього, зараз ми працюємо з фінськими експертами для того, щоб зробити конкретнішими наші критерії якості підручника, запровадити автоматизовану процедуру експертизи, яка дозволить мінімізувати людський фактор, а також повністю перезавантажити усі механізми, що працюють над експертизою. Це має відчутно вплинути на якість підручників для 4-го класу, які друкуватимуться у 2021 році. Ще більш комплексні новації ми можемо запропонувати для друку підручників 5-6-х класів, що будуть друкуватися у 2022 році ”, —  повідомив Вадим Карандій, очільник УІРО.

Нагадуємо, що у листопаді відбулась офіційна презентація старту роботи Українського інституту розвитку освіти  – агенції, що замість Інституту модернізації змісту освіти займатиметься впровадженням НУШ, а пізніше і зовсім перебере повноваження установи.

Міністерство освіти і науки України

Поділитись

Теги

освіта

Новина за темою

Дайджест наукових подій та заходів Полтавщини
25/02/2020
У Кременчуцькій гуманітарній академії обговорили особливості використання ШІ в дослідницьких проєктах
25/02/2020
Володимир Когут нагородив юних науковців МАН із Кременчука
25/02/2020

Останні новини

Більше новин
Члени ГО «Родини полонених Полтавщини» відвідали гоголівську садибу Члени ГО «Родини полонених Полтавщини» відвідали гоголівську садибу
15/06/2025
Російські ударні дрони залишаються щоденною загрозою, і потрібні значно більш результативні наші технологічні відповіді – звернення Президента
14/06/2025
На Полтавщині очікується гроза
14/06/2025
Співпраця з міжнародними партнерами, реалізація проєкту «Рух без бар’єрів», ремонт доріг, робота групи «Прозорість і підзвітність», – Володимир Когут підбив підсумки тижня
14/06/2025
В Опішні презентували проєкт «Молодь громади: знати, вміти, діяти»
14/06/2025
Олена Колубай із Полтавщини стала бронзовою призеркою чемпіонату Європи з вільної боротьби
14/06/2025
Як шахраї обманюють, пропонуючи роботу?
14/06/2025
На Полтавщині проводитимуть навчальні стрільби
14/06/2025
Корисні новини від ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту»
14/06/2025

Надсилаємо насвіжіший дайджест новин

Підпишіться, щоб отримувати листи.

ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ

Офіційний веб-сайт

Адреса:

36014, Полтава,вулиця Соборності, 45

Телефон

+380 (532) 56-02-90

Електронна пошта

[email protected]

Гаряча лінія

112

ОВА

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

Технічна підтримка сайту

[email protected]

Розроблено в

За підтримки

Мапа сайту