01 липня 2020, 18:58
Вплив на довкілля під час будівництва мостового переходу через Ворсклу обговорили на засіданні екологічної комісії ОДА
На засіданні постійно діючої комісії облдержадміністрації з питань охорони довкілля, раціонального використання та відновлення природних ресурсів розглянули питання впливу на довкілля, дотримання природоохоронного законодавства під час будівництва мостового переходу через річку Ворскла. Зводять міст у межах реконструкції автомобільної дороги М-03 Київ – Харків –Довжанський.
Негативні наслідки для довкілля виявили фахівці Регіонального офісу водних ресурсів у Полтавській області. До структурних підрозділів облдержадміністрації надходили й звернення від громадськості, водокористувачів щодо порушень земельного, водного, екологічного законодавства під час зведення мостового переходу.
Керівник Регіонального офісу водних ресурсів у Полтавській області Олександр Тарахкало роз’яснив, що відповідно до проєкту демонтаж старих і монтаж нових конструкцій мосту потрібно було здійснювати з монтажного мосту, але це проектне рішення не виконане. Крім того, не передбачено в документації засипання ґрунтом русла Ворскли. Ширина річки в тому місці – 75-80 метрів. Через перекриття насипним ґрунтом воно звузилося на 10-15 метрів.
«У зв’язку з цим спостерігаємо підйом води у Ворсклі й Коломаку вгорі за течією в бік Полтави. Інші негативні наслідки, які можуть трапитися, – це зменшення розходу води в руслі річки, нижче від мосту, що може викликати негативні наслідки для водокористувачів, розміщених нижче за течією річки. Це може вплинути на роботу малих ГЕС. Звуження русла призводить до збільшення потоку води, а це значить виніс насипного ґрунту вниз за течією, можливий розмив підмостового ґрунту біля опор. Це й імовірність підтоплення погрібних приміщень у районах Полтави. Також збільшення швидкості руху води в річці вплинуло на місцеву фауну й флору», – розповів Олександр Тарахкало.
Заступник голови облдержадміністрації Євген Греков, який провів засідання комісії, зазначив, що потрібно визначити план подальших дій.
Уповноважений представник компанії «ONUR», яка є виконавцем робіт, Бекір Кая зазначив, що будівництво відбувається згідно із затвердженим проєктом. Замовник робіт – Служба автомобільних доріг.
«За детальною інформацією звертайтеся до замовника. Проєкт рішення ми не бачимо. Замовник надає нам тендерну документацію, у ній зазначено, який кінцевий результат має бути, а ось методологія не прописана. Ми надали замовнику й представникам банку, що фінансує роботи, методологію, відповідно до якої працюємо. Її нам затвердили», – додав Бекір Кая.
Євген Греков зазначив, що упродовж тижня потрібно напрацювати механізм, як продовжити проведення робіт, але зі зменшенням негативного впливу на довкілля. Зазначив, що фахівці Регіонального офісу водних ресурсів у Полтавській області й Департаменту екології та природних ресурсів ОДА мають зафіксувати, які нині є негативні наслідки для довкілля у зв’язку з будівництвом. Можливо, залучити й Держекоінспекцію. Служба автомобільних доріг і компанія «ONUR» мають пропрацювати технічні рішення, яким чином зменшити негативний вплив на довкілля під час проведення робіт.
«Потрібно визначити, якими технічними засобами, заходами можемо зменшити вплив на довкілля, врахувати ризики, що можуть вплинути на продовження робіт. Департамент екології у форматі круглого столу чи робочої групи разом із громадськістю виконавцями й замовниками робіт мають відпрацювати, яким чином можемо компенсувати збитки водокористувачам. На розробку відповідних рішень маємо тиждень. Наступного тижня зберемося знову. Розглянемо, які негативні наслідки зафіксовані та які є пропозиції. Ми зацікавлені, щоб усі роботи відбувалися в правовому полі, без порушень. Шкоди для довкілля не має бути», – наголосив Євген Греков.
Підпишіться, щоб отримувати листи.