У системі шкільної освіти області спостерігається зменшення кількості учнів. Завантаженість закладів освіти у 2022/2023 навчальному році становила близько 62%. Про це повідомив директор Департаменту освіти і науки ОВА Євген Кончаковський на апаратній нараді.
«Найнижчий показник наповнюваності шкіл – у Комишнянській, Оболонській, Великосорочинській, Петрівсько-Роменській, Семенівській та Оржицькій громадах. Рівень завантаженості впливає і на якість навчання дітей, і на ефективність використання коштів територіальних громад», – зазначив Євген Кончаковський.
За останні п'ять років кількість малокомплектних шкіл на Полтавщині зменшилася із 210 у 2018 році до 94 у 2023 році. У 25 територіальних громадах такі заклади відсутні. Цього вдалося досягти завдяки оптимізації мережі сільських шкіл і створенню 96 опорних закладів із 66 філіями.
«Коли ми говоримо про сучасний харчоблок, класи, укриття, дуже складно громаді вивільнити кошти й забезпечити в кожній малокомплектній школі відповідний рівень надання освітніх послуг. Тому необхідно протягом місяця провести зустрічі в громадах, розробити план мережі закладів освіти та стратегію їх розвитку, визначити шляхи реалізації. Із ситуацією ознайомити і депутатів обласної ради, бо саме вони часто звертаються з різними питаннями щодо освіти. Треба бути відкритими, надавати якісну інформацію і відповідно працювати не тільки з управліннями освіти, а й з головами громад», – зазначив начальник Полтавської ОВА Дмитро Лунін.
Нині 83% шкіл підключені до освітніх інформаційних систем. 76 закладів вже обрали платформу для впровадження. Не визначилися в 21 закладі. Хоча в усіх школах відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України створювати документи тимчасового зберігання повинні лише в електронній формі за умови наявності відповідного технічного забезпечення з урахуванням вимог законодавства України.
«Чимало закладів нині апробують освітні інформаційні системи, цю роботу почали безпосередньо під час навчального року. Такі школи планують почати новий 2023/2024 навчальний рік із повним використанням електронного документообігу», – повідомив начальник Управління цифрової трансформації ОВА Сергій Коломоєць.
Заступник начальника Полтавської ОВА Ігор Панченко зауважив: «Більшість закладів загальної середньої освіти використовують ОІС лише номінально. А у 2023-2024 навчальному році відбудеться плановий перехід подання звітності через освітні інформаційні системи. Тому громадам, у яких школи не визначилися з вибором ОІС, необхідно прискорити роботу. Це не потребує додаткових витрат. Бо в майбутньому і орган управління в сфері освіти теж не зможе передавати статистичну інформацію до Міністерства освіти і науки».
Ігор Панченко рекомендував громадам визначитися з однією освітньою інформаційною системою, щоб синхронізувати надходження інформації з різних закладів.
Підпишіться, щоб отримувати листи.