Координаторка освітнього компоненту україно-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я» Ірина Скорбун розповіла, як в області реалізується комплексний підхід «Здорова школа» у закладах освіти, як окремий напрям програми Президента України «Здорова Україна».
«Уже третій рік Полтавщина залучена до проєкту. Масштабно впроваджується реформа шкільного харчування, на черзі – підвищення рухової активності дітей для профілактики неінфекційних захворювань, – зазначила Ірина Скорбун. – Ми розпочинали проєкт як методичний, просвітницький, а вже згодом долучився практичний аспект – переоснащення їдалень, харчоблоків, шкільних медичних кабінетів, попереду – придбання спортивного інвентарю тощо».
У проєкті беруть участь школи з Полтавської, Диканської, Котелевської, Лубенської, Козельщинської, Гадяцької, Опішнянської та Миргородської громад. Відбулися численні зустрічі з директорами закладів, навчання шкільних психологів, медсестер, педагогів і кухарів – у співпраці з Всеукраїнською платформою «Знаїмо» та проєктом «Cult Foot» Євгена Клопотенка. Збірники з 500 рецептами для їдалень отримають цьогоріч усі партнерські заклади. Частина шкіл змогли обладнати харчоблоки новими посудомийними машинами, плитами, пароконвекторами, овочерізками, холодильниками, бойлерами.
Бригада екстреної медичної допомоги об’їздила заклади і навчила 360 освітян у громадах домедичній допомозі – цей напрям надзвичайно затребуваний у воєнний час. У 6 школах спроєктовано, відремонтовано й оснащено сучасним обладнанням та меблями медичні кабінети. У перспективі – подальше підвищення кваліфікації медсестер із залученням фахівців Полтавського базового медичного коледжу.
На форумі освітяни розповіли про досвід та досягнення своїх закладів за три роки, визначили пріоритетні напрями співпраці на цей навчальний рік та обговорили впровадження цифрового інструменту «Індекс здорової школи».
Як зазначила керівник Полтавського обласного центру громадського здоров’я, координаторка проєкту «Діємо для здоров’я» в області Ніна Дурдикулиєва, освітяни – це величезна команда реформаторів, саме до них за допомогою в цей складний час звертаються і діти, і батьки, та й самим педагогам треба навчитися берегти ментальне здоров’я, запобігати професійному вигоранню.
Довідково: Модель здорової школи передбачає 8 компонентів: інклюзивний та безпечний освітній простір; навчання піклуванню про своє здоров’я та здоров’я навколишніх; нові уроки фізкультури; здорове харчування та формування корисних звичок у дітей; медичний працівник у школі допомагає піклуватися про себе та супроводжує тих, хто має проблеми зі здоров’ям; шкільний психолог підтримує у складних ситуаціях та дбає про добробут у школі; вчителі ведуть здоровий спосіб життя та є прикладом для учнів та учениць; залучення сімей та громади в реалізацію програми здорової школи. Проєкт «Діємо для здоров’я» передбачає допомогти полтавським педколективам реалізувати кожен із восьми компонентів.
Підпишіться, щоб отримувати листи.