• Перейти до основного вмісту
arrow
Головна
Новини

МОЗ посилює вимоги до медзакладів, які проводять психіатричні огляди

25 листопада 2024, 12:42

  • Департамент охорони здоров’я
Огляд (7)

Зміни покликані, зокрема, запобігти зловживанням під час проведення психіатричних оглядів, наприклад, коли довідки про їх проходження видаються часто без самого огляду, а заклади, що їх проводять, не мають відповідних фахівців.

Так, відповідно до прийнятих змін, починаючи з 2025 року попередній, періодичний та позачерговий психіатричні огляди, у т. ч. на предмет вживання психоактивних речовин (далі — огляди), зможуть проводити лише надавачі медичних послуг, які:

1) отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю «Психіатрія»;

2) уклали договір про медичне обслуговування населення з НСЗУ за групою послуг «Психіатрична допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах» та/або «Психіатрична допомога дорослим та дітям, яка надається мобільними мультидисциплінарними командами» та/або «Профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах».

Також огляди зможуть проводити медзаклади Державного управління справами, Міноборони, МВС (зокрема, ДСНС, Держприкордонслужби, Нацгвардії), СБУ, СЗРУ, Держспецзв’язку, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за спеціальністю «Психіатрія», забезпечують надання медичної допомоги та є користувачами електронної системи охорони здоров’я.

Відповідні зміни внесло МОЗ своїм наказом* № 1759 від 15 жовтня 2024 року до Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин.

Змінами також передбачено, що огляд має проводити лікар-психіатр, який обовʼязково працює в даному закладі, зареєстрований в електронній системі охорони здоров’я та пройшов тематичне навчання за відповідною програмою згідно зі законодавством України**.

Крім того, посилено вимоги до організації та проведення оглядів. Наприклад, щодо забору матеріалів, встановлення особи, яка проходить огляд, внесення даних в електронну систему, накладання кваліфікованих електронних підписів тощо.

Особі, яка пройшла огляд, видається відповідна довідка (форма № 100-2/о) з інформацією про наявність/відсутність протипоказань для виконання окремих видів діяльності. Працівник/кандидат на зайняття посади має надати цей документ роботодавцю під час прийому на роботу, а також у передбачені строки проведення періодичних психіатричних оглядів під час трудової діяльності.

Довідка діє 12 місяців з дати проведення огляду. Водночас закінчення цього терміну не є підставою для відсторонення працівника від виконання робіт та проведення повторного огляду. Періодичність проведення психіатричних оглядів, а також перелік категорій осіб, які мають їх проходити, визначено наказом МОЗ № 139 від 26.01.2024 р.

Звертаємо увагу, що організація та проведення психіатричних оглядів (попереднього (під час прийняття на роботу), позачергового та періодичного (протягом трудової діяльності)) здійснюється коштом роботодавця.

Зміни набудуть чинності з 1 січня 2025 року.

Станом на 18 листопада 2024 року в Україні законтрактовані з НСЗУ та надають амбулаторну, стаціонарну та мобільну медичну допомогу за напрямом «Психологічна і психіатрична допомога» 904 медзакладів (за 1517 місцями надання послуг, які охоплюють всю територію України). Переглянути їх перелік можна за посиланням.

Така кількість закладів здатна повністю забезпечити потреби населення в проведенні попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у т. ч. на предмет вживання психоактивних речовин. Крім того, заклади, які нині надають послуги з проведення психіатричних оглядів із видачею відповідних довідок, можуть — за умови виконання вимог до проведення таких оглядів — й надалі здійснювати такий вид діяльності.

*Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 15 жовтня 2024 року
No 1759 «Про затвердження Змін до Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації No 100-1/о “Протокол про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин No _____” та Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації No 100-2/о «Довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин No_____”».

 

**Інформація про проходження тематичного навчання з посиланням на відповідний документ розміщується на офіційному вебсайті та/або у загальнодоступному місці закладу.

МОЗ

Поділитись

Теги

медицина

Новина за темою

17 вересня – Всесвітній день безпеки пацієнтів: чому цей день важливий для України
25/11/2024
Центр оцінювання функціонального стану особи: як працює і коли звертатися
25/11/2024
Уряд ухвалив важливі рішення для подальшого впровадження оцінювання повсякденного функціонування
25/11/2024
Вимоги

Вимоги

Arrow slider next
Arrow slider prev

Останні новини

Більше новин
Спортсмени з Полтавщини завоювали три медалі на чемпіонаті світу з армреслінгу Спортсмени з Полтавщини завоювали три медалі на чемпіонаті світу з армреслінгу
17/09/2025
Всеукраїнський конкурс творчих робіт серед молоді 2025
17/09/2025
Читання замість обіймів
17/09/2025
Корисні новини для експортерів Полтавщини, які зацікавлені у виході на ринок Республіки Казахстан
17/09/2025
У закладах освіти Полтавщини посилюють просвітницьку роботу з протидії торгівлі людьми
17/09/2025
Президент України вручив рятувальникам Полтавщини державні нагороди
17/09/2025
На Полтавщині відзначили День рятівника
17/09/2025
Полтавському державному аграрному університету – 105 років!
17/09/2025
Відкрито реєстрацію на навчальний курс з фінансової грамотності для жінок «Розраховую на себе»
17/09/2025

Надсилаємо насвіжіший дайджест новин

Підпишіться, щоб отримувати листи.

ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ

Офіційний веб-сайт

Адреса:

36014, Полтава,вулиця Соборності, 45

Телефон

+380 (532) 56-02-90

Електронна пошта

[email protected]

Гаряча лінія

112

ОВА

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

Технічна підтримка сайту

[email protected]

Розроблено в

За підтримки

Мапа сайту