• Перейти до основного вмісту
arrow
Головна
Новини

НАЗК оновило роз’яснення щодо конфлікту інтересів

05 березня 2025, 14:36

  • Юридичний департамент
НАЗК

Із 01 січня 2025 року розпочалася кампанія електронного декларування за 2024 рік. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) оновило методичні рекомендації щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» у питаннях запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, а також дотримання обмежень щодо запобігання корупції.

Оновлення стосується висвітлення питань конфлікту інтересів при роботі близьких осіб та оплаті праці. Це дві сфери, в яких у публічних службовців найбільше виникає питань.

Закон України «Про запобігання корупції» виокремлює два види конфлікту інтересів:

  • потенційний конфлікт інтересів– у особи наявний приватний інтерес у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
  • реальний конфлікт інтересів– суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

В оновлених роз’ясненнях НАЗК детальніше описано питання конфлікту інтересів у ситуаціях, коли близькі особи працюють в одному державному органі. Йдеться про роз’яснення щодо обставин конфлікту інтересів, описано чотири типові ситуації, які можуть виникати при спільній роботі близьких осіб, а також додано нові приклади з поясненнями, серед яких — прийом на роботу близької особи, робота під керівництвом близької особи, преміювання близької особи під зовнішнім контролем тощо.

В методичних рекомендаціях з’явився новий Розділ щодо конфлікту інтересів під час реалізації повноважень з оплати праці. В ньому описано різні ситуації, які виникають під час вирішення питань щодо встановлення стимулюючих виплат, що поділяються на дві групи: коли конфлікт інтересів наявний та коли він відсутній.

Оновлені методичні рекомендації з питань конфлікту інтересів, а саме:

  • чи буде конфлікт інтересів при внесенні подання про встановлення собі або своєму керівнику стимулюючих виплат?
  • чи буде конфлікт інтересів у керівника, якщо він приймає рішення про своє преміювання на підставі пропозиції комісії з преміювання, погодженої юридичною службою підприємства і профкомом?
  • коли погодження преміювання із суб’єктом призначення запобігає конфлікту інтересів?

Методичні роз’яснення НАЗК носять рекомендаційний характер та спрямовані допомогти декларантам уникнути типових помилок і швидко розібратися у складних питаннях, які виникають під час виконання ними своїх посадових обов’язків.

Поділитись

Теги

право
декларування

Новина за темою

Зміна назви держоргану чи посади не є достатньою підставою для звільнення
05/03/2025
Держгеокадастр забезпечив онлайн-доступ до витягу Державного земельного кадастру з інформацією про речові права
05/03/2025
В електронній системі запрацювали оновлені вимоги для закупівель за програмою UKRAINE FACILITY
05/03/2025

Останні новини

Більше новин
Всеукраїнський навчальний курс «Фахівець у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності. Громадянська освіта» Всеукраїнський навчальний курс «Фахівець у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності. Громадянська освіта»
20/10/2025
У Німеччині відбудеться благодійний онлайн концерт для відправки гуманітарної допомоги в Україну
20/10/2025
На Полтавщині продовжують ремонтувати дороги державного і місцевого значення
20/10/2025
Навчання для перевізників щодо використання нової цифрової системи ЄКМТ
20/10/2025
В облвійськадміністрації наголосили щодо відмінності між недостовірними і неточними відомостями у декларуванні та визначення необґрунтованості активів публічних службовців
20/10/2025
Проведення вебінарів для посадових осіб органів місцевого самоврядування
20/10/2025
Підвищення кваліфікації посадовців за програмою: "Запобігання та реагування на виникнення загроз, кризових ситуацій і подолання їх наслідків"
20/10/2025
Тренінги з розроблення регіональних планів управління відходами (РПУВ) в Україні
20/10/2025
Понад 15 років триває взаємодія Полтавської ОВА з Урядовою гарячою лінією
20/10/2025

Надсилаємо насвіжіший дайджест новин

Підпишіться, щоб отримувати листи.

ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ

Офіційний веб-сайт

Адреса:

36014, Полтава,вулиця Соборності, 45

Телефон

+380 (532) 56-02-90

Електронна пошта

[email protected]

Гаряча лінія

112

ОВА

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

Технічна підтримка сайту

[email protected]

Розроблено в

За підтримки

Мапа сайту