Шахраї телефонують, удаючи із себе працівників банку, і пропонують встановити новий мобільний додаток банку. Вони стверджують, що старий додаток більше не працює, тому потрібно завантажити новий.
Потім вони надсилають фішингові посилання для завантаження додатка, нібито від офіційного чат-бота банку, у месенджері. Так, шахраї можуть отримати авторизаційні дані користувачів.
Згодом шахраї просять назвати код із смс-повідомлень чи дзвінків від справжньої служби підтримки банку. Отримавши цей код, вони отримують доступ до інтернет-банкінгу, що дає їм змогу викрасти кошти.
Як уникнути шахрайства?
Використовуй лише офіційні канали зв’язку з банком.
Якщо тобі телефонує працівник банку, скажи, що зателефонуєш самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці.
Якщо потрібно скористатися чат-ботом, знайди посилання на нього на офіційному сайті банку або офіційному додатку банку.
Під час завантаження банківського застосунку переконайся, що це офіційний застосунок твого банку, для цього:
перевір назву розробника: використовуй Google Play Market або App Store та зверни увагу на назву розробника – вона має збігатися з назвою твого банку;
відвідай офіційний сайт банку: часто банки надають посилання на свої застосунки на своєму офіційному сайті;
перевір відгуки та рейтинг: офіційні застосунки зазвичай мають велику кількість відгуків та високий рейтинг;
перевір кількість завантажень: офіційні застосунки великих банків мають мільйони завантажень, менші банки – десятки та сотні тисяч. Це також може бути додатковим підтвердженням автентичності застосунку.
Більше про те, як уберегтися від шахрайства, читай на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.
Підпишіться, щоб отримувати листи.