До участі в семінарі долучилися заступник начальника ПОВА Антон Чубенко, директор Департаменту освіти і науки ПОВА Євген Кончаковський, керівництво громади, заступниця керівника з питань профільної середньої освіти Офісу впровадження НУШ при МОН Антоніна Макаревич, регіональна експертка швейцарсько-українського проєкту DECIDE Марина Єщенко.
У фокусі обговорення – профільна освіта: виклики та рішення.
Як розповіла Антоніна Макаревич, із 2027 року в Україні стартує профільне навчання у старшій школі (10-12 класи). Це – частина реформи «Нова українська школа», мета якої – поліпшити якість освіти й дати учням можливість обрати профіль навчання, який відповідає їхнім потребам та планам на майбутнє.
На практиці це означає, що після 9-го класу учні зможуть обирати академічні ліцеї, які готуватимуть їх до вступу у ЗВО у 10-12 класах.
«За фахом я вчитель історії громадянської освіти. Тому те, що ми сьогодні з вами обговорюємо, це – про зміст освіти, й те, на чому ми добре знаємося. Впевнена, наш діалог наблизить нас до розуміння й реалізації в майбутньому якісної профільної освіти, ідеального академічного ліцею. Це – мета, до якої прагнемо, – зауважила Антоніна Макаревич. – Розуміємо, що не все станеться відразу, але спільними кроками ми дійдемо до єдиного розуміння й правильних акцентів».
В одному ліцеї має бути мінімум 3 профілі навчання на вибір.
Предмети можна обирати незалежно від профілю. Наприклад, поєднувати фізику та філологію, історію та хімію. Предмети можна обирати серед тих, що пов’язані з майбутньою професією.
Як після закінчення коледжу, так і закладу фахової передвищої освіти, можна буде вступити до ЗВО.
«Важливо, що профорієнтацію у школах почнуть впроваджувати з 5-го класу, – прокоментував Антон Чубенко. – Учні розмірковуватимуть над своїми сильними сторонами, визначатимуть скіли розвитку. Це допоможе зробити вибір подальшого освітнього шляху усвідомленим. І вже після 9-го класу учні впевнено підійдуть до вибору академічного ліцею, професійного коледжу чи закладу фахової передвищої освіти. А ще матимуть розуміння, який профіль навчання обрати».
Голова Нехворощанської ТГ Віктор Дубович наголосив, що громади не стоять осторонь реформ, адже саме на освіту спрямовують левову частину бюджетів. Зауважив, що зміни – це завжди нелегко, вони потребують максимум зусиль.
«Ви – перші керівники майбутніх академічних ліцеїв, які візьмуть участь у дуже корисному тренінгу. Реформа створення академічних ліцеїв одна з наймасштабніших в освіті», – зауважив Євген Кончаковський.
Нагадаємо, на Полтавщині уже затвердили проєктну мережу ліцеїв у межах реформи середньої освіти. Серед них – 81 академічний ліцей (12 обласного підпорядкування).
Серед викликів, які обговорили освітяни, – демографічна ситуація, підвезення учнів, стан доріг, матеріально-технічне та кадрове забезпечення.
Також учасники обласного семінару оглянули ліцей у громаді. Відвідали місцевий ДНЗ «Сонечко» та Будинок дитячої та юнацької творчості. В останньому поводять різноманітні заходи для молоді, серед найулюбленіших – знаття з боксу, а також активності в діючому дитячому просторі.
Семінар 2
Семінар 3
Семінар 4
Семінар 5
Семінар 6
Семінар 7
Підпишіться, щоб отримувати листи.