21 вересня 2025, 08:40
У ході заняття учасниці ознайомилися з класифікацією ґерданів (стрічкові, розеткові, кутові), кожен з яких має характерні особливості форми, орнаменту та функціонального призначення. Особлива увага була приділена кольоровій гамі, символіці орнаментів, а також навичкам моделювання схем і розрахунку матеріалів, необхідних для виготовлення виробу.
Практична частина заняття включала поетапне створення ґердану – від побудови вузьких смуг до переходу у широкі декоративні елементи. Учасниці обговорювали початок і завершення процесу, вивчали технічні аспекти плетіння, а також розглядали варіанти композицій, серед яких особливо популярними є геометричні, квіткові, рослинно-геометризовані орнаментальні мотиви, що базуються на українських традиційних візерунках.
Теоретичний блок заняття був представлений у формі розповіді з фотоілюстраціями, переглядом мистецьких видань та обговоренням історико-культурного контексту бісерних прикрас. Завдяки різноманіттю форм і стилів, ґердани стали платформою для творчого самовираження майстринь, які поєднують автентичні мотиви з сучасними інтерпретаціями.
Захід сприяв збереженню та популяризації українського декоративного мистецтва, активізував інтерес до етнокультурної спадщини та дав змогу учасницям не лише здобути нові навички, а й відчути глибокий зв’язок із традиціями свого народу.
Захід відбувся у бібліотеці-філії № 9 у межах спільного проєкту «Етноінтерактив». Світлини Влади Герцунь.
B1e52923 E8ba 4158 8Cb9 13A4ccbaa925
F84a1247 D045 49F6 8B0a B62b1f9d230f
Підпишіться, щоб отримувати листи.