• Перейти до основного вмісту
arrow
Головна
Новини

Прозорість і доброчесність: що робити у випадку конфлікту інтересів

22 вересня 2025, 10:13

  • Апарат
Конфлікт Інтересів

У Полтавській обласній військовій адміністрації в межах забезпечення взаємодії щодо ефективності, прозорості та доброчесності роботи органів влади зауважили, що у публічних службовців іноді виникає непевність – чи наявний у них конфлікт інтересів, що може бути основною передумовою деяких корупційних злочинів та більшості корупційних правопорушень.

Якщо посадовець чітко усвідомив наявність конфлікту інтересів у сфері своїх повноважень, то він не завжди знає як правильно його врегулювати. 

Закон України від 14.10.2014 № 1700-VII „Про запобігання корупції” виокремлює наступні види конфлікту інтересів:

- потенційний конфлікт інтересів — наявність у особи приватного інтересу у сфері, у якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;

- реальний конфлікт інтересів — суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.      

Нагадуємо, що публічні службовці, з метою мінімізації обставин за яких може виникнути конфлікт інтересів зобов’язані:

  • - вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;
  • - повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі — Національне агентство з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;
  • - не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
  • вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.                                

Водночас, безпосередній керівник особи або керівник органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів, приймає рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє відповідну особу.

У разі існування в особи сумнівів щодо наявності в неї конфлікту інтересів вона має право звернутися за роз’ясненням до НАЗК.

Поділитись

Теги

закон

Новина за темою

Президент підписав Закон щодо забезпечення законності та прозорості в діяльності органів місцевого самоврядування
22/09/2025
Президент підписав закон, який визнає особливі заслуги перед Україною воїнів, нагороджених «Хрестом бойових заслуг»
22/09/2025
Закон №4508-ІХ: нові правила розподілу судових витрат та судового збору в Україні
22/09/2025

Останні новини

Більше новин
Полтавців запрошують на безоплатний тренінг від Українського Червоного Хреста Полтавців запрошують на безоплатний тренінг від Українського Червоного Хреста
16/12/2025
Команда «Карітас Полтава» підтримала мешканців модульного містечка
16/12/2025
Маломобільних мешканців області запрошують пройти опитування
16/12/2025
Безбар’єрність починається вдома: затверджено державний стандарт соцпослуги для адаптації житла для людей з інвалідністю
16/12/2025
Саме в Берліні ми готуємо один із перших офісів, який буде займатися спільними виробничими проєктами в оборонній промисловості – Президент під час участі в Німецько-українському економічному форумі
15/12/2025
Полтавські спортсмени – призери чемпіонату України з плавання
15/12/2025
Як підтримувати дітей і молодь: прем’єра освітнього серіалу про наставництво на Дія.Освіта
15/12/2025
«Ти в України»: для жителів на ТОТ розробили безпечний сервіс щоб залишатися на зв’язку і в безпеці
15/12/2025
Компенсація за оренду житла для ветеранів і ветеранок: хто може скористатися програмою та як подати заяву
15/12/2025

Надсилаємо насвіжіший дайджест новин

Підпишіться, щоб отримувати листи.

ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ

Офіційний веб-сайт

Адреса:

36014, Полтава,вулиця Соборності, 45

Телефон

+380 (532) 56-02-90

Електронна пошта

[email protected]

Гаряча лінія

112

ОВА

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

Технічна підтримка сайту

[email protected]

Розроблено в

За підтримки

Мапа сайту