• Перейти до основного вмісту
arrow
Головна
Новини

Прозорість і доброчесність: що робити у випадку конфлікту інтересів

22 вересня 2025, 10:13

  • Апарат
Конфлікт Інтересів

У Полтавській обласній військовій адміністрації в межах забезпечення взаємодії щодо ефективності, прозорості та доброчесності роботи органів влади зауважили, що у публічних службовців іноді виникає непевність – чи наявний у них конфлікт інтересів, що може бути основною передумовою деяких корупційних злочинів та більшості корупційних правопорушень.

Якщо посадовець чітко усвідомив наявність конфлікту інтересів у сфері своїх повноважень, то він не завжди знає як правильно його врегулювати. 

Закон України від 14.10.2014 № 1700-VII „Про запобігання корупції” виокремлює наступні види конфлікту інтересів:

- потенційний конфлікт інтересів — наявність у особи приватного інтересу у сфері, у якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;

- реальний конфлікт інтересів — суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.      

Нагадуємо, що публічні службовці, з метою мінімізації обставин за яких може виникнути конфлікт інтересів зобов’язані:

  • - вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;
  • - повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі — Національне агентство з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;
  • - не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
  • вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.                                

Водночас, безпосередній керівник особи або керівник органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів, приймає рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє відповідну особу.

У разі існування в особи сумнівів щодо наявності в неї конфлікту інтересів вона має право звернутися за роз’ясненням до НАЗК.

Поділитись

Теги

закон

Новина за темою

Президент підписав закон, який визнає особливі заслуги перед Україною воїнів, нагороджених «Хрестом бойових заслуг»
22/09/2025
Закон №4508-ІХ: нові правила розподілу судових витрат та судового збору в Україні
22/09/2025
Актуальні питання кампанії декларування за 2024 рік: визначено нові категорії декларантів
22/09/2025

Останні новини

Більше новин
Виступ Президента на п’ятому саміті міжнародної Кримської платформи в Нью-Йорку Виступ Президента на п’ятому саміті міжнародної Кримської платформи в Нью-Йорку
24/09/2025
Виступ Президента під час загальних дебатів Генеральної Асамблеї ООН у Нью-Йорку
24/09/2025
Санкції проти російського танкерного флоту та розвиток двосторонніх відносин: відбулася зустріч президентів України та Панами
24/09/2025
Президенти України та Анголи обговорили поглиблення двосторонніх відносин та співпрацю у взаємовигідних сферах
24/09/2025
Володимир Зеленський і Сиріл Рамафоса обговорили кроки, необхідні для досягнення миру
24/09/2025
На Полтавщині активно діє програма релокації бізнесу
24/09/2025
єОселя: 20 тисяч українських родин взяли пільгові кредити на придбання житла
24/09/2025
Шанувати минуле Полтавщини, вболівати за її майбутнє (до 35-річчя створення Полтавської обласної організації Національної спілки краєзнавців України)
24/09/2025
Нова послуга в Дії: оформлюйте базову соціальну допомогу онлайн
24/09/2025

Надсилаємо насвіжіший дайджест новин

Підпишіться, щоб отримувати листи.

ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ

Офіційний веб-сайт

Адреса:

36014, Полтава,вулиця Соборності, 45

Телефон

+380 (532) 56-02-90

Електронна пошта

[email protected]

Гаряча лінія

112

ОВА

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

Технічна підтримка сайту

[email protected]

Розроблено в

За підтримки

Мапа сайту