• Перейти до основного вмісту
arrow
Головна
Новини

Чому важливо зареєструвати право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, набуте до 2013 року?

29 вересня 2025, 10:48

  • Юридичний департамент
! (8)

З 1 січня 2013 року в Україні запрацював Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (ДРРП). Він замінив попередні реєстри прав на нерухомість (Реєстр прав власності на нерухоме майно, паперові реєстрові книги та реєстраційні справи БТІ).

Для повноцінного користування державними електронними послугами та належного захисту майнових прав громадянам, які набули право власності до 2013 року, необхідно зареєструвати його у ДРРП.

Переваги реєстрації речових прав у ДРРП.

Після внесення відомостей про право власності до ДРРП для підтвердження наявності певних речових прав достатньо замовити інформаційну довідку з цього реєстру щодо конкретного об’єкта нерухомості.

ДРРП забезпечує додаткові гарантії захисту прав власників у період воєнного стану, а також у випадку втрати чи знищення паперових оригіналів документів або архівів БТІ.

Реєстрація прав у ДРРП дозволяє власнику:

  • безперешкодно розпоряджатися нерухомістю;
  • ефективно захищати свої права у судовому порядку;
  • запобігти незаконним діям із майном (наприклад, безпідставному відчуженню стороннім особам);
  • відслідковувати всі реєстраційні дії щодо належного йому об’єкта.

Крім того, внесення права власності до ДРРП є обов’язковою умовою для отримання компенсації за пошкоджене або зруйноване житло в межах державної програми ,,єВідновлення”.

Для проведення державної реєстрації речових прав власник нерухомого майна, право на яке виникло до 1 січня 2013 року, може звернутися:

  • до державного реєстратора (в Центри надання адміністративних послуг);
  • до нотаріуса за місцезнаходженням об’єкта нерухомого майна (в межах області, за винятком територій, де діє принцип екстериторіальності).

Якщо об’єкт розташований на території Автономної Республіки Крим, Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Харківської, Херсонської областей або міста Севастополя, власник має право звернутися до будь-якого державного реєстратора (ЦНАП) чи нотаріуса в межах України, незалежно від місця розташування об'єкта.

Також заяву можна подати в електронній формі через портал ,,Дія”. Послуга наразі доступна для мешканців 22 областей, в тому числі і для Полтавської області.

Поділитись

Теги

право
майно

Новина за темою

Щодо можливості зміни виду угідь на орендованій землі сільськогосподарського призначення
29/09/2025
Декларування-2026
29/09/2025
Вчинення нотаріальних дій: що потрібно пам’ятати?
29/09/2025

Останні новини

Більше новин
Маршрут ветерана і ветеранки Маршрут ветерана і ветеранки
11/11/2025
«Впоравшись із лінню та слабкістю — починаєш себе поважати»: чому спорт важливий для ветеранів та ветеранок 
11/11/2025
Український інститут національної пам'яті Інформаційні матеріали до 92-х роковин Голодомору 1932–1933 років
11/11/2025
У Херсоні Володимир Зеленський поспілкувався з пацієнтами та медиками оновленого хірургічного відділення та підземної лікарні
11/11/2025
Правила поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів
11/11/2025
Сьогодні в Херсоні. Звернення Володимира Зеленського 11.11.2025
11/11/2025
Центр підтримки підприємців Дія.Бізнес у Полтаві став партнером та учасником форуму «Сталеве слово»
11/11/2025
Хартія-Хаб у Полтаві запрошує на просвітницькі події, які заплановані цього тижня
11/11/2025
Щодо можливості зміни виду угідь на орендованій землі сільськогосподарського призначення
11/11/2025

Надсилаємо насвіжіший дайджест новин

Підпишіться, щоб отримувати листи.

ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ

Офіційний веб-сайт

Адреса:

36014, Полтава,вулиця Соборності, 45

Телефон

+380 (532) 56-02-90

Електронна пошта

[email protected]

Гаряча лінія

112

ОВА

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

Технічна підтримка сайту

[email protected]

Розроблено в

За підтримки

Мапа сайту