Мета Індекс: створити базу для дослідження рівня цифрової трансформації в обласних державних адміністраціях. Результати дозволяють владі, аналітикам, розробникам та іншим зацікавленим сторонам оптимізувати процеси діджиталізації в області.
Результати проведеного дослідження 2022 року свідчать, що Індекс в межах України становить 0,650 бала з 1 можливого. Найвище значення мають Дніпропетровська [0,916], Тернопільська [0,910] та Одеська [0,836] області. Серед основних субіндексів найвищі значення спостерігаються у «Розвиток ЦНАП» [0,771], «Режим «без» [0,691] та «Розвиток Інтернету» [0,683].
Із важливих складників Індекс цифрової трансформації регіонів є інституційною спроможністю, що є першим етапом у цифровому розвитку регіону та одним реалізується цифровими лідерами та лідерами у громаді.
«Цифрова трансформація в регіонах України зменшує зменшення цифрового розриву для людей, які проживають у менш розвинених регіонах. Сучасні цифрові технології — це доступ до освіти, медичних послуг, роботи, дозволу тощо. Завдяки роботі цифрових лідерів та лідерів області вийти більш економічно розвиненими та створити нові можливості для бізнесу. Сьогодні ми інноваційні лідери та новатори, які впроваджують технологічні рішення, щоб знизити рівень бюрократії. У Міністерстві ми розуміємо, що розвиток регіонів починається з базових цифрових навичок. Тож проект Дія.Цифрова освіта є одним із напрямків нашої команди, що підсилює регіональну цифрову трансформацію», — зазначає Валерія Іонан.
Розвиток цифрових технологій попит на IT-фахівців у держорганах. Фактична кількість працівників у структурних підрозділах із розвитку інформатизації в ОДА становить 70,7% від запланованого. У Чернівецькій, Кіровоградській та Чернігівській потреби запиту на збільшення команди у напрямку цифрової трансформації.
Відповідно до результатів дослідження , станом на 2021 рік частка українців, які мають цифрові навички на рівнях «базові» та «вищі», становить 52,2%. До 2024 року Мінцифри визначає ціль в охопленні 6 млн українців навчальним контентом на базі Дія.Цифрова освіта. Дані демонструють, що у Вінницькій, Полтавській та Закарпатській мешканці/ки найбільше поінформовані та залучені до платформи Дія.Цифрова освіта. Натомість є область, де критично важливо підвищити рівень залученості мешканців/ок до цієї платформи: Івано-Франківська, Сумська, Харківська та Рівненська області.
Також в Україні запроваджується режим «без паперів» з метою підвищення ефективності держорганів, зменшення витрат та оптимізації послуг для населення. Режим «безпеки» забезпечує використання цифрової інфраструктури, як-від хмарних сервісів, інформаційних систем та платформи. У межах дослідження передбачалося вимірювання процесів електронного документообігу, оцифрування реєстрів в обласних державних адміністраціях та впровадження електронних послуг у закладах різного типу. Значення субіндексу становить 0,691 з 1 можливого. У переліку областей найвищі значення мають у Полтавській [0,967], Одеській [0,958] та Дніпропетровській [0,952] області, а найнижчі — у Запорізькій [0,063], Івано-Франківській [0,162] та Чернівецькій [0,390] області.
Переглянути детальне дослідження можна за посиланням: https://bit.ly/3ly24TR