10 червня 2024, 08:31
Водночас КГС ВС у постанові від 09.04.2024 у справі № 902/144/23 зазначив, що використання земель водного фонду фізичними та юридичними особами державної та комунальної власності може здійснюватися на умовах оренди, постійного або тимчасового користування. При цьому в разі перебування земель водного фонду у власності або постійному користуванні відповідних суб’єктів у тимчасове користування такі об’єкти надаються за погодженням з постійними землекористувачами або за згодою власників.
КГС ВС дійшов до висновку, що правовстановлюючими документами, які надають право користування водними об’єктами чи землями водного фонду є рішення уповноваженого органу, який з розпорядником земельної ділянки водного фону відповідно до положень Земельного Кодексу України та документи, що посвідчують право користування цими землями, зокрема договір оренди землі.
Вирішуючи вказаний спір, КГС ВС провів системний правовий аналіз частин 1-7, 12 статті 51 Водного Кодексу України та зазначив, що водні об`єкти надаються у користування за договором оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об`єктом у порядку, визначеному земельним законодавством України. Право оренди земельної ділянки під водним об`єктом поширюється на такий водний об`єкт. Водні об`єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором) згідно з повноваженнями, визначеними Земельним Кодексом України, відповідно до договору оренди, погодженого з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері водного господарства.
Під час розгляду цієї справи КГС ВС встановив, що міська рада, яка є розпорядником спірних земельних ділянок водного фонду, на яких розташований водний об’єкт – водосховище, не приймала рішень щодо передачі у користування цих земельних ділянок, договори щодо передачі у користування зазначеного водного об’єкта в комплексі із земельними ділянками не укладалися.
Підпишіться, щоб отримувати листи.